Skip to content

Algemene voorwaarden
Duidelijk en zonder kleine lettertjes

Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, direct en open. Kort en duidelijk, zonder moeilijke woorden. Liever de ingewikkelde versie lezen? Bekijk dan de algemene voorwaarden die de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie voor ons heeft opgesteld.

1. Definities
Wij gebruiken geen moeilijke woorden. Voor ons is maar één definitie belangrijk:
- De klant is koning

2. Wie wij zijn en hoe je ons kunt bereiken
  1. Aangenaam! Wij zijn Lucavo. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
    Bel ons: 085 - 0605926
    Mail ons: info@lucavo.nl

  2. Onze nummers:
    • Ons KvK-nummer: 77651634
    • Ons BTW-identificatienummer: NL003219262B33

3. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor jou doen en wat we van je verwachten.

Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval gelden daarnaast deze algemene voorwaarden ook.

4. Het aanbod

We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen. Natuurlijk wat het kost en of je het kunt ruilen. Foutje op de productpagina? Daar mag je ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het foutje duidelijk een blunder is en je dat van tevoren had kunnen weten.

5. De overeenkomst
  1. We werken elke dag aan een veilige webomgeving zodat jij met een gerust hart bij ons kan winkelen.
  2. Als je iets bestelt bij ons, krijg je daarvan een bevestiging per mail. Daarna houden we je op de hoogte, totdat je pakketje er is zodat jij geen zorgen hebt wanneer je wel of niet thuis dient te zijn.
  3. We voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze website. Bonnetje kwijt? Geen probleem. De digitale versie kun je terugvinden in je Lucavo account.

6. Herroepingsrecht
  1. Soms werkt het gewoon niet tussen jou en je product. In dat geval kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.
  2. ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.
7. Wat we van je verwachten tijdens de bedenktijd

Pak het product op een nette manier uit en bekijk het product aan alle kanten. Ben je er niet blij mee? Doe er dan niets mee waarvan je zelf niet zou willen dat iemand anders dat vóór jou gedaan heeft met je aankoop. Doe je dat wel, dan kan het zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

8. Wat jij van ons kunt verwachten na het retourneren
Heb je binnen 14 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:
  1. We sturen je een bevestiging van je aanvraag met verdere instructies zodat alles duidelijk is;
  2. Je kunt er voor kiezen om het product om te ruilen of het terugkrijgen van je aankoopbedrag

9. Verzendkosten bij retourneren

Vervelend dat het product niet bevalt. Mocht je het product terug willen sturen zijn deze kosten voor jou.

10. Wat je niet kunt retourneren
Sommige producten kun je helaas niet terugsturen:
  1. Softwarepakketten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
  2. Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
  3. Goed uitgevoerde diensten, zoals installatie- en inbouwkosten, ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie.
  4. Producten die tijdens de bedenktermijn schade heeft opgelopen door eigen (verkeerd) gebruik.

Heb je een product ontvangen dat tijdens transport is beschadigd? Geen nood aan de man. Laat dit ons binnen 24 uur weten door een e-mail te sturen naar info@lucavo.nl , zodat het herleidbaar is dat schade tijdens transport is ontstaan. Na 24 uur is het niet meer mogelijk om schade bij levering te melden.
Stuur ons per e-mail 5 foto's toe zodat wij je melding goed in behandeling kunnen nemen. Op de pakbon (de A4 in de bubbelfolie) staat onderaan welke foto's benodigd zijn.
Wanneer wij deze foto's hebben ontvangen zorgen wij dat onze ophaaldienst het defecte product bij je thuis komt ophalen, lekker makkelijk! Je ontvangt van ons een retoursticker welke op de doos geplakt dient te worden voordat de koerier het pakket mee kan nemen.

11. De prijs
  1. Daar zijn we altijd eerlijk over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zie ook Artikel 4
  2. Alle prijzen zijn inclusief btw.
  3. Normale verzending is altijd gratis
  4. Wij streven er na om onze prijzen altijd onder de gemiddeld marktprijs aan te bieden zodat je zeker weet dat je niet teveel betaald

12. Nakomen beloftes en garantie
  1. We doen wat we beloven. En we zijn altijd eerlijk tegen je.
  2. Jij hebt recht op een goed product. Punt. Is er toch iets mee aan de hand? Dan lossen we dit natuurlijk voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet. Deze schrijft voor dat je altijd minimaal 1 jaar technische garantie op een product mag verwachten.

13. Bezorging en uitvoering
  1. We doen er alles, maar dan ook écht alles aan om jou blij te maken.
  2. Als je voor 22:00 uur bestelt, dan verwerken wij de bestelling nog dezelfde avond. De volgende dag wordt de bestelling meegegeven aan onze koeriersdienst. De meeste verzendingen worden binnen 3 tot 5 werkdagen afgeleverd.
  3. In principe geldt: als je het op onze website kunt bestellen, hebben we het op voorraad. Kunnen we het toch niet leveren? Dan krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo’n vervangend product mag je natuurlijk altijd ruilen.
  4. Als jouw bestelling kwijtraakt voordat het bij jou is, is dat onze schuld. Wij zullen dit oplossen. Mocht het product beschadigd bij je aankomen, lees dan de onderste alinea van artikel 10.

14. Betaling
  1. Wij bieden verschillende betaalmethodes aan, Ideal en Klarna (achterafbetalen) voor Nederlandse- en Bancontact voor Belgische consumenten.
  2. Nadat wij jouw betaling hebben ontvangen, gaan wij direct voor je aan het werk om je bestelling zo snel mogelijk bij je in huis te krijgen.

15. Klachten
  1. Heb je een klacht? Dat vinden we heel vervelend. Zo vervelend zelfs, dat we verschillende noodplannen klaar hebben liggen voor het geval dat jij een klacht hebt. Zo weten we zeker dat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.
  2. Laat het ons snel weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk. Dan kunnen we je het beste helpen.

16. Geschillen

Komen we er écht niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen 12 maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/thuiswinkel. Dat zouden we echt heel jammer vinden. Maar we respecteren je keuze.

17. Dit waren ze weer

Dit waren ze dan. Onze algemene voorwaarden. Als we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website. We zorgen er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor jou.